😃 Wanneer heb jij het het leukst met je collega’s?

Tijdens een vergadering over de verkoopcijfers? Of als je tijdens een borrel lacht om een goede grap? Ik denk het laatste 😃. Tom Fishburne, eigenaar van the Marketoonist, stelde op TNW 2020 dat humor en de ruimte om jezelf te zijn essentieel zijn om in verbinding te staan met een organisatie. Intern is het dus superbelangrijk dat je medewerkers wat te lachen hebben.

❓Waarom zou dat niet gelden voor je externe communicatie❓

Humor geeft namelijk snel en gemakkelijk jouw online persoonlijkheid weer. Wil je je doelgroep inpakken en een kijkje geven in wie jij bent als merk? Laat ze potverdrie meelachen!

Ik kan hier persoonlijk voor instaan. Ik Cindy en Milan bloggen regelmatig. Onze schrijfstijl is losjes, persoonlijk en we laten ons gevoel voor humor doorsijpelen in onze schrijfstijl. En wat denk je? We krijgen complimenten. We krijgen klanten uit onze blogs op Linkedin. Waarom? Ze vinden ons leuk/gevat/grappig.

Toch zijn bedrijven vaak terughoudend als het gaat om humor laten zien. Als ik vraag waarom ze dat niet doen krijg ik vaak het antwoord: Ja, maar dat is toch niet zakelijk?

Dus, wat vind jij? Is humor in externe communicatie essentieel, of toch liever een zakelijke toon aanhouden?

Ik ben benieuwd!