Hoe kom je van die k*tklant af?!
Vorig jaar, ergens in hartje wereldwijde pandemie begonnen Iris, Cindy & ik met ondernemen. Al snel trokken we een hoop leuke klanten aan. Maar er zat ook een klant tussen.. Man. Dat was de horror.
Het was een totale mismatch. De persoon was seksistisch richting mijn collega’s, kleinerend & hield zich op elke mogelijke manier niet aan afspraken.
Maar.. De eerste facturen werden wél betaald. Dat dan weer wel.
En daar heb je het euvel. Ja, ja. Geld is niet alles. Maar als (startende) onderneming heb je het wel nodig.
En toen? En toen? We zeiden vaarwel tegen deze Kwalitatief Uitermate Teleurstellende klant.
Het was een totale mismatch.
Vervolgens zijn we kritisch naar onze eigen website gaan kijken. Onze eerste versie van de website was ingericht op zo snel mogelijk ‘groei doelen’ halen. Dit trekt een bepaald type klant aan.
Wij hebben ervoor gekozen om een flinke dosis lol & vrolijkheid toe te voegen. Daarnaast staat creativiteit nu bij ons op 1. Want wij geloven: leuker leidt tot beter. En dat zorgt weer voor groei.
Sindsdien hebben we alleen maar leuke klanten. Echt. Je trekt aan wat je uitstraalt:
Hallo leuke klanten! 😍
Goed verhaal. Lekker kort geschreven door..
Nog meer schrijfsels
Voor mensen die geen aandachtspanne van een goudvis hebben.
Dit stuk hierboven heb ik geschreven. Met mijn vingers. En een toetsenbord. Zo. Dat was mijn inspirerende quote.