Bohemian Rhapsody, de grootste hit allertijden zag bijna het daglicht niet..

Gelukkig waren die van Queen lekker koppig. En brachten ze het toch uit. Maar ik zie zoveel gelijkenissen met dit voorbeeld bij bedrijven.

🗣 ”Dat moet zakelijker!”

🗣 ”Wat zullen mensen van ons denken?”

🗣 ”Niemand doet het zo!”

Ik sta elke dag een minuut stil bij alle geweldige ideeën die niet het daglicht zien door de bovenstaande uitspraken.

Tja.

Daar gaat iets mis.

Wil je zakelijk zijn? Prima! Dan blijf je in het veilige vaarwater en dan moet je accepteren dat je minder opvalt.

Wil je opvallen? Dan moet je durven! En dan moet je vooral nieuwe ideeën omarmen. En geloof me.. Van een beetje risico in je uitingen ga je niet failliet. Integendeel.

Als je wil opvallen moet je de nieuwe ideeën omarmen. Dus.. Komt iemand deze week met een afwijkend voorstel? Omarm het.

Je wil toch niet zoals de platenbaas zijn van Queen? Wees geen ideeën-doder.. Geef het je volste vertrouwen & durf!

Wie ben jij?