Die van Dove lanceerden vorige week de ‘omgekeerde selfie’.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat 85% van de meisjes op 13-jarige leeftijd retoucheer-apps en filters gebruikt.

Heftig wel. Op 13-jarige leeftijd moet je volgens mij bezig zijn met kattenkwaad & lekker onbezorgd zijn. De vorm van je neus, je puistjes of wat dan ook moet je op geen moment bezighouden. Toch?

Dat vonden ze bij Dove ook. In de nieuwste campagne tonen ze de omgekeerde selfie. Een selfie waar alle filters, retoucheringen en alle overdadige make-up stap voor stap verdwijnt.

Nu denk je misschien: daar heb je Milan weer. De marketing moraalridder. Als eigenaar van een #marketingbureau ben ik een groot onderdeel van een ethisch troebelwereldje. Daarom blijf ik pleiten voor nieuwe, ethisch verantwoorde #marketing.

Gewoon mooie dingen maken. En geen jonge kinderbreintjes verknetteren. Daarom: hulde voor het bureau achter Dove! Complimenten.

Mochten er influence-mensjes meelezen: schei eens uit met die neppe foto’s. 🤮

Dat was um weer. Wat vind jij van deze campagne?