Wat vind jij ervan als mensen in een connectie verzoek meteen iets aan je willen verkopen?
Ik ben een groot voorstander van een breed netwerk. Dus nieuwe connecties accepteer ik met liefde. Elkaars netwerk versterken. Leuke nieuwe berichten in m’n tijdijn. Feest! Maar als iemand me in een connectieverzoek meteen een verkooppraatje over IT-solutions door m’n strot duwt. Nou. Daar maak je me dus niet blij mee. Dat is een klein beetje omdat IT-solutions me niet zoveel interesseren. Maar vooral omdat ik denk: Ho ho ho (zonder de kerstmanvibes). Even rustig!
Marketingtechnisch is het compleet onlogisch. Want het duurt gemiddeld 7 tot 10 contactmomenten voor mensen overgaan tot aankoop. Er is geen vezel in mijn lijf die na zo’n berichtje denkt: Natuurlijk, mens van wie ik nog nooit gehoord heb. Ik ga bij jou mijn IT regelen.
Als connecties leuke en interessante content posten, krijg ik er een goed gevoel bij. En ben ik eerder geneigd om ze te leren kennen en zaken met ze te doen. We lopen die 7 tot 10 contactmomenten door en dan kijken we of we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Er is geen vezel in mijn lijf die na zo’n berichtje denkt: Natuurlijk, mens van wie ik nog nooit gehoord heb. Ik ga bij jou mijn IT regelen.
Ik klik die verkoop verzoeken dus weg. Want ik wil de IT oplossingen niet. En ik zie dan ook geen waarde in de connectie.
Maar ik ben heel benieuwd wat jij doet als je zo’n verzoek krijgt? Zie jij de waarde wel?
Goed verhaal. Lekker kort geschreven door..
Nog meer schrijfsels
Voor mensen die geen aandachtspanne van een goudvis hebben.
Ik ben ongeveer een half uur bezig geweest om een quote te verzinnen voor onder m’n blogs. Die mocht niet te lang zijn, en kort en bondig zijn is not my specialty. Dus dit is het geworden. Veel plezier met lezen! Liefs!